23.9.08

Kolera - Özcan Deniz - Zülfü Livaneli

"Bir "kan çiçekleri" vardı, "dıdıdıdıdıdı dı, dı dı dı dıııı" diye başlardı!" diye düştü aklıma ansızın, düşmez olaydı. Bulup da dinleyeyim(seyredeyim) dedim de nelerle nelerle karşılaştım.

Sanat yaşamına sivrisinek vızıltısına benzer bir sesle, "hadi hadi meleğim, uç da göreyim!" diyerek başlamış ve olayı senaryo yazarlığı yönetmenliğe kadar götürmüş bir Özcan Deniz, özgün müziğin unutulmaz şarkıcısı, günümüzün köşe yazarı dünyanın en duygusal insanı bir Zülfü Livaneli ve kendi halinde rap yapmaya çalışan genç Kolera bir araya gelirse ortaya acayip bir sohbetin çıkacağını tahmin ederdim de, bu kadarını tahmin etmezdim. Yani, ne kadar kafa yapıcı madde varsa hepsini alıp da elinde kağıt kalem otursan şu diyalogu yazamazsın, öyle acayip, öyle bambaşka.

Kolera, Zülfü Livaneli'nin Kan Çiçekleri şarkısını rap şeklinde yorumlamakta, Özcan Deniz de "bu şehrin üstünü duman sis almış!" kısmında kendisine eşlik etmekte, Zülfü Livaneli'de bir köşede bu yorumu tempo tutarak seyretmektedir. Şarkı biter, Özcan Deniz alkışlar eşliğinde bir "helal olsun!" çeker ve olaylar gelişir.

özcan deniz: nasıl buldunuz hocam?

zülfü livaneli: valla çok ilginç buldum.

özcan deniz: ilginç buldunuz demek... huehuehue...

kolera: ben de sevdiğinize mutlu oldum.

özcan deniz: peki kolera, zülfü livaneli rap söylüyor olsaydı, ona nasıl bir isim yakıştırırdınız?

kolera: ben zülfü abi'ye bir şey bulamadım da, size buldum.

özcan deniz: ne?

kolera: mc diyafram.

özcan deniz: ehuehuehuuhe

zülfü livaneli: hahahahhaha

kolera: hueuheuhe çünkü burda tutuyo mikrofonu, bööle gayet uzaktan.

zülfü livaneli: mc diyafram ne demek?

kolera: yani "mc", rap yapanlara verilen bir ön isim gibi bişi.

özcan deniz: iyi midir?

kolera: yani evet, mastır of seremoni demek. seremoni ustası demek.

zülfü livaneli: galiba müzik cumhuriyetinin kısaltılmışı. hahah...

özcan deniz: heuheuehuue...

kolera: hueehe o da olur...

özcan deniz: peki, çok teşekkür ediyoruz, reklamlardan sonra deva....

zülfü livaneli: bi saniye... bişi sorucam ben... bu elleri bööle bööle yapıyolar, sen yapmıyosun, o rapçiler yapıyor.

kolera: şööle şööle mi ?

zülfü livaneli: hah şööle şööle...

kolera: ya elleri bööle yapmadan da oluyo aslında, zincir takmadan da oluyo, bol pantolon giymeden de oluyo.

zülfü livaneli: oluyo mu? valla bravo. harikaydın. çok güzel söyledin.

özcan deniz: ben kolera'nın albümünü dinledim. orda "yoo!..." "yoo..."'da yok.

zülfü livaneli: "yooo" da yok di mi?

özcan deniz: yo yo yo! yok!

zülfü livaneli:bravo.

kolera: ya "yoo yoo"' lu şarkılar da var da, öyle olması pek gerekmiyor. biz biraz türkçe'ye yoğuruyoruz.

zülfü livaneli: bravo.

özcan deniz: peki reklamlardan sonra burdayız.

7 comments:

Riggs said...

Burada tek degisken Televizyonda yayinlanmasi. Yayinlanmasa izelemesek son derece normal sanki. Ha diyeceksin "abi yapma! zulfu livaneli bi tanesi" ama o da insan. o da tansasdan falan alisveris yapiyor, o da oralet icti zamaninda, o da kizilkayalardan en az bi kez hamburger yemistir. Normal bence.

petekdoku said...

abi yapma! tansas'dan aldigi oraleti mi icti, onemli olan o! markete gittiginde "disarda oralet pahali oluyor" diyip de, kocaman kavanozu kapan insan gercek insandir. adam mc ye muzik cumhuriyeti diyip kahkalar atti ya.

Riggs said...

Ben de vakti zamaninda 600 kadar dini butun bir ogrenci grubuna gitar calmistim. Sevkle, canla basla hem de... Oluyo oole bazen. Canli yayin heyecani. Tatli bir telas...

petekdoku said...

hahahahha...

sevgili riggs,

alti yuz bes adet dini butun bir ogrenci grubuna sevkle gitar calmak, su olumlu dunyada bir insanin erisebilecegi yasayabilecegi en ust noktadir. nasil oldu, hangi sarkiydi, sarkilardi?

Riggs said...
This comment has been removed by the author.
Riggs said...

Sekerim,

Vallahi hatirlamiyorum, ama kafamiza tubran yagmadi bak onu hatirliyorum.Bu elim olaydan sonra Hevimedilmadirfakirimizi kendimize yapmaya karar verdik.

Cekte misin sen hala? ( bu x te misin de bi Bulgara yakisiyor )

Eee Bulgardan dondun mu? ahahaha

Anonymous said...

Türkçeye yoğuruyolar mış :P

İçine ediyoruz diyecekti heralde.